Veelgestelde Vragen
Mag ik een artikel retourneren of ruilen als ik het simpelweg niet mooi vind?
Ja, je mag altijd, zonder opgave van reden een artikel retourneren of ruilen, indien je binnen 14 dagen na ontvangst dit per e-mail aan ons doorgeeft. Mocht je willen ruilen, stuur dan altijd een e-mail, dan reserveren wij meteen het artikel waarvoor je het wilt ruilen. Mocht je niet kunnen wachten op het nieuwe artikel, adviseren je om de nieuwe bestelling meteen via de webshop te doen, dan hoef je niet te wachten todat wij de retour bij ons binnen hebben. We retourneren het bedrag voor de retour binnen 5 werkdagen.
Kan ik ook betalen nadat ik het artikel ontvangen heb?
Ja, je kunt kiezen voor KLARNA. Je kunt het artikel dan betalen zodra je het ontvangen hebt en besloten hebt dat je het wilt houden.
Wat is jullie levertijd?
Wij versturen de sjaal indien voor 17.00 uur besteld meestal dezelfde dag met Post.nl met track en trace. De sjaal wordt dan de volgende dag afgeleverd. Echter houden we een slag om de arm en houden we een levertijd aan van 1 a 2 werkdagen.
Mag ik de duurdere sjaals wassen?
Sommige sjaals moeten gestoomd worden en sommige sjaals kunnen met een simpele handwas of een fijn (koud!) wolwasprogramma in een goede wasmachine. Over het algemeen adviseren wij altijd om sjaals (of andere artikelen van wol) zo weinig mogelijk te wassen. Wol trekt namelijk geen vuil aan, maar stoot het juist af. Indien de sjaal een onaangename geur heeft aangenomen, kun je de sjaal beter luchten dan wassen. Mocht de sjaal echt gewassen moeten worden, hou dan altijd het wasvoorschrift op het label aan.
Kan ik een sjaal ook cadeau geven en kan de ontvanger dan ook de sjaal ruilen?
Ja, dat kan. Vul bij het verzendadres het adres van de ontvanger in en bij het factuuradres je eigen adres en je eigen e-mailadres (!).
Zijn de recensies van de Feedback Company wel betrouwbaar?
Ja, absoluut! Sterker nog, SjaalMania kan deze recensies niet bewerken of goed- of afkeuren (moderaten). Daarvoor hebben wij een onafhankelijk bedrijf ingeschakeld. Zij beoordelen en plaatsen de recensies en treden voornamelijk op voor onze klanten! Waarom wij dat doen? Omdat wij er alles aan doen om onze klant als een klant te behandelen.
Waarom gaan de SjaalMania Cosy Chic sjaals nooit in de Sale?
De Sale is er voor bedoeld om 'oude' collecties te vervangen voor nieuwe collecties. Winkels moeten letterlijk plaatsmaken in de winkel voor nieuwe collecties. Aangezien SjaalMania hoofdzakelijk online verkoopt èn niet met wisselende collecties werkt, maar de sjaals het hele jaar door aanbiedt, zou het niet logisch zijn om deze sjaals in de Sale te verkopen. Dan zouden ze eerst de normale prijs kosten, dan de Sale prijs en dan weer de normale prijs. Niet logisch toch? De sjaals zijn niet aan trends onderhevig, en gaan heel lang mee (duurzaam!). Een Sale past hier dus niet bij. Zo hoef je nooit bang hoeft te zijn dat je je sjaal net te vroeg gekocht hebt. :) Wel doen we zo nu en dan een actie, dus hou onze socials en nieuwsbrieven in de gaten.
De kortingscode werkt niet. Wat te doen?
Stuur ons dan even een mailtje ([email protected]) dan lossen we dat voor je op.
Waarom moet ik de retourkosten betalen?
Volgens de Wet Koop op Afstand is het zo geregeld dat de koper de retourkosten betaalt. Het klopt dat veel grote webshops verzend- en retourkosten aanbieden. Helaas zijn wij een kleinere webshop en kunnen we niet de lasten van verzending èn retourneren dragen. We hebben daarom besloten dat wij de verzendkosten betalen en mocht je willen retourneren, jij de retourkosten. Hiermee voldoen we ook aan de wet.